عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 3 تير 1403
بازدید : 68
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، احتمالاً نام آزمون GRE را شنیده اید. اکثر دانشگاه های آمریکا شرکت در این آزمون و ارائه نمرات آن را اجباری می کنند. در واقع، برنامه های خصوصی مانند اقتصاد در آمریکا و سایر کشورهایی که به نمرات GMAT نیاز دارند، معمولاً نمرات GRE را نیز می پذیرند. ضمناً برای برخی از دانشگاه های کشورهای دیگر مانند ترکیه، سوئیس، ایتالیا، کانادا، وجود نمرات در این آزمون نمره اجباری یا مثبت در نظر گرفته می شود.

برخی بر این باورند که این تست هوش شما را اندازه گیری می کند، در حالی که برخی دیگر هدف از این تست را اندازه گیری سطح صحبت کردن شما می دانند. در واقع هیچ یک از آنها توضیح درستی برای این آزمایش ارائه نمی دهند. این آزمون در واقع مهارت های تحلیلی و استدلالی شما را در سه حوزه نوشتاری کلامی، تعمیم و تحلیل می سنجد. به همین دلیل برخلاف نمرات آزمون زبان که 2 سال اعتبار دارند، آزمون GRE 5 سال اعتبار دارد. خبر خوب این است که برخلاف IQ که تغییر آن دشوار است، با تمرین و آموزش می توان همه این مهارت ها را تا حد زیادی بهبود بخشید. . لازم به ذکر است که هدف از این آزمون سنجش مهارت های زبانی شما نیست، بلکه برای درک موفقیت آمیز متون در قسمت استدلال زبان و نوشتن یک متن تست قوی، به وضوح سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی مورد نیاز است و بنابراین شرکت کنندگان در این آزمون علاوه بر بهبود مهارت های استدلالی، باید مهارت های زبانی خود را نیز بهبود بخشد. برخلاف تافل و آیلتس که به شما نمره مطلق می دهند، آزمون GRE به شما نمره نسبی می دهد به این معنا که موقعیت نسبی شما را در برابر همه شرکت کنندگان به صورت صدک به شما می گوید، بنابراین برابر است. شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های ایران بهره را نباید با علاقه اشتباه گرفت. به عنوان مثال، اگر در صدک 70 هستید، به این معنی است که شما عملکرد بهتری از 70 درصد از شرکت کنندگان داشته اید، در حالی که صدک شما می تواند هر عددی باشد (مثلاً 84 درصد که نشان می دهد به 84 درصد سؤالات پاسخ صحیح داده اید.

بخش استدلال کلامی

در این قسمت دو یا سه سوال 20 سوالی 30 دقیقه ای برای پاسخ به هر بخش خواهید داشت که هدف از آن بررسی توانایی شما در بازتاب زبان است و برای موفقیت در این زمینه به آن نیاز زیادی خواهید داشت. شما استدلال های قوی با کلمات زیاد و مهارت های درک دارید. این بخش به طور کلی دارای سه نوع سوال است:

تکمیل متن: برای هر سوال یک پاراگراف 1 تا 5 جمله ای به شما داده می شود و باید با انتخاب گزینه های صحیح 1 تا 3 جای خالی را پر کنید. این بخش نیز مانند سایر بخش های آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورت پاسخ صحیح به تمامی جاهای خالی امتیاز این قسمت را دریافت خواهید کرد.

بخش تشابه: هر سوال دارای یک جمله خالی است و باید دو گزینه را انتخاب کنید که شباهت بیشتری دارند و در جمله معنی یکسانی دارند. این بخش مانند سایر بخش های آزمون GRE امتیاز منفی ندارد و شما فقط در صورت صحیح دو کلمه از این بخش امتیاز کسب خواهید کرد.

بخش درک مطلب: در این قسمت متنی به شما داده می شود که طول آن از یک بخش تا چند بخش متفاوت است و یک یا چند سوال در مورد این متن از شما پرسیده می شود.

امتیاز این بخش بین 130-170 است. قابل ذکر است که این بخش مانند بخش تحلیل ریاضی انعطاف پذیر است. یعنی سختی سوالات سری دوم بر اساس عملکرد شما در سوالات سری اول تعیین می شود. به عنوان مثال اگر عملکرد شما در قسمت اول ضعیف باشد سطح سوالات سری دوم آسان خواهد بود و اگر عملکرد شما قوی باشد سطح سوالات سری دوم دشوارتر خواهد بود. . طبیعتا برای کسب امتیاز بالا باید سوالات سری اول را خوب انجام دهید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت تری روبرو شوید.

بخش استدلال کمی

در این قسمت با دو یا سه سری 20 سوالی مواجه می شوید که در مدت 35 دقیقه برای هر بخش به آنها پاسخ داده می شود که هدف آن سنجش مهارت های تحلیل کمی و محاسبات ریاضی شماست. با توجه به سطح نسبتاً خوب مدارس متوسطه در ایران، اکثر دانش آموزانی که در رشته های ریاضی یا تجربی تحصیل کرده اند به راحتی می توانند در این بخش نمره خوبی کسب کنند. شاید سخت ترین مباحث این بخش، سوالات احتمال و آمار و قرار دادن موضوعات کلی باشد. اما با داشتن پیشینه ریاضی مناسب می توانید در مدت زمان نسبتا کوتاهی برای این بخش آماده شوید. لازم به ذکر است که برای پاسخ به سوالات این قسمت یک ماشین حساب با چهار عملکرد اصلی خواهید داشت. به طور کلی سه نوع سوال در این بخش وجود دارد:

سوالات مقایسه کمی: در هر سوال دو کمیت به شما داده می شود و پس از جمع آنها باید مقدار هر دو را با هم مقایسه کنید.

سؤالات چندگزینه ای: سؤالات چند گزینه ای دو نوع است: سؤالات با یک پاسخ صحیح و پنج گزینه ای و سؤالات با بیش از یک پاسخ صحیح و سه تا ده گزینه. این بخش نیز مانند سایر بخش های آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی که تمامی گزینه های صحیح را انتخاب کرده باشید از این بخش نمره دریافت خواهید کرد.

سوالات با ورودی عددی (ورودی عددی): در این قسمت یک فضای خالی به شما داده می شود که باید پس از حل مسئله، پاسخ را در فضای ارائه شده وارد کنید.

موضوعات این بخش شامل ریاضیات، جبر، مسائل، ریاضیات، تجزیه و تحلیل داده ها و احتمالات می باشد. امتیاز این بخش بین 130 تا 170 است. این قسمت مانند قسمت مطالعه زبان قابل اجراست. یعنی سختی سوالات سری دوم با عملکرد شما در سوالات سری اول مشخص می شود. به عنوان مثال، اگر عملکرد شما در قسمت اول ضعیف باشد، سوالات نوبت دوم آسان و اگر عملکرد شما قوی باشد، نوبت دوم سوالات دشوار خواهد بود. در واقع برای کسب نمره بالا باید سوالات سری اول را خوب انجام دهید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت تری روبرو شوید.

ارزیابی نوشتاری تحلیلی

در این قسمت که قسمت اول آزمون GRE هوم ادیشن شما می باشد باید دو انشا بنویسید و برای هر کدام 30 دقیقه فرصت دارید. در بخش اول (خروجی) موضوعی به شما داده می شود که در مورد آن بنویسید. بر خلاف آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل، علاوه بر این در آزمون GRE، داشتن ساختار و گرامر خوب کافی است. تجزیه و تحلیل دقیق موضوع، دستور زبان نسبتاً پیچیده، سبک نوشتن، استدلال ها و دلایل قوی و غیره. تاثیر زیادی روی امتیاز شما خواهد داشت. روش صحیح نوشتن در این بخش این است که شما واقعاً مصحح را متقاعد کنید که موضع شما درست است. بنابراین، باید دلایل خوبی برای دفاع از موضع خود بنویسید. نمره این بخش از 6 نمره محاسبه می شود که 4 خوب و 5 عالی است.


در قسمت دوم (برهان) متنی با چندین استدلال و نتیجه گیری به شما داده می شود که در ظاهر درست به نظر می رسند اما در واقع دارای ابهامات یا مشکلات منطقی هستند و باید اشکال یا ابهامات را از متن استخراج کنید و یادداشت کنید. . . down امتیاز این قسمت از 6 محاسبه می شود که 4 خوب و 5 عالی است.

مجموع نمره بخش تحليل تحليلي ميانگين دو بخش خواهد بود.

چرا GRE مهم است؟

حقیقت این است که اکثر بهترین دانشگاه های جهان و بسیاری از فرصت های تحصیلی در آمریکا واقع شده اند و رقابت زیادی بین دانشجویان از سراسر جهان برای پذیرش در دانشگاه های دارای فاند وجود دارد. از سوی دیگر رتبه بندی دانشگاه در مقطع کارشناسی که معمولاً حاصل 3 یا 4 سال تحصیلات عالی است، شامل معدل، تعداد مقاله، کیفیت توصیه نامه و ... می باشد. عوامل زیادی از جمله در پذیرش موثر است. . تا الان قابل تغییر نیست در این مرحله، یکی از معدود مواردی که در رزومه شما کنترل کامل دارد، نمره GRE شماست.

از طرفی به جز برخی از دانشگاه های برتر ایران (شریف، تهران، امیرکبیر و ...)، دانشگاه های آمریکا از اعتبار سایر دانشگاه ها اطلاع چندانی ندارند و مقایسه معدل مشابه برای آنها بسیار سخت است. بین دوتا. دانشگاه در دو کشور مختلف یکی از مواردی که می تواند اعتبار معدل شما را افزایش دهد، نمره آزمون بین المللی GRE است که یک فاکتور مشترک برای مقایسه عملکرد دو متقاضی با معدل یکسان اما از دو دانشگاه مختلف است. همچنین، نمره عالی در آزمون GRE می تواند اهمیت و وزن معدل متوسط ​​یا پایین شما را کاهش دهد (به خصوص اگر انگیزه نامه قوی ضمیمه کنید). موسسه Capella، یکی از بزرگترین سازمان ها در زمینه آماده سازی آزمون GRE، در تحقیقات انجام شده در سال 2014 متوجه شد که نمره پایین در آزمون GRE عامل اصلی رد درخواست شما برای دانشکده در نظر گرفته می شود. اقتصاد و تحصیلات تکمیلی. پس اگر معدل پایینی دارید و می خواهید آن را جبران کنید یا اگر معدل بالایی دارید و می خواهید شانس خود را برای دانشگاه های برتر افزایش دهید، حتما این آزمون را جدی بگیرید. تجربه شخصی من نشان می دهد که با معدل بالا و نمره GRA می توانید امیدوار باشید که در 20 دانشگاه برتر جهان پذیرش بگیرید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com